Sunday, June 12, 2011

SAYA TAKSUB HERBALIFE

0 comments
Assalamualaikum semua!!..alhamdulillah 13 jun 2011 Allah masih memberikannku nikmat kesihatan yang baik..HAVE YOU HAD YOUR SHAKE TODAY?..ALHAMDULILLAH SAYA SUDAH..so sangat2 energetic hari nie untuk melangkah menempuh kehidupan dan ibtila'(cabaran) yang mendatang..saya ada story yang seronok nak di share kepada para pembaca..

diriwayatkan dari anas bin malik dari nabi S.A.W beliau bersabda maksudnya "sumber segala penyakit dari gangguan pencernaan"
(sumber kitab Pola makanan Rasulullah, makanan sihat berkualitas menurut Al-Quran Sunnah oleh: Prof Dr Abdul basith Muhammad as-Sayyid)

jummat yang lepas saya hanya tido 3 jam sahaja..tetapi masih segar dan sangat bertenaga..saya terus bergegas ke tempat program selepas dapat menyelesaikan segala urusan pribadi,keluarga dan rutin harian saya..tiba di tempat program pada waktu petang..sampai2 sahaja terus join aktiviti program..(sebab saya datang lewat)..boleh tahan jugak la advanture slot petang tue..sukan yang sangat menarik..program terus berlanjutan sampai malam..dan diteruskan lagi berjalan malam didalam hutan..alhamdulillah saya sangat2 rasa xletih walaupun naik turun bukit,curam,lereng2..biasanya bila lama x join prgram2 lasak mesti kaki rasa kebas,krem,sakit2 sendi..alhamdulillah semuanya xrasa dah macam dulu..pas2 pada malam tu just tido 4 jam sahaja..pas2 teruskan dengan program pada waktu pagi..saya xrasa mengantuk langsung..biasanya bila dah seharian berprogram dengan aktiviti2 mesti badan akan rasa sangat2 letih,lepas subuh mesti mengantuk,..itu saya yang dulu..tetapi alhamdulillah selepas Allah pertemukan saya dengan HERBALIFE totally saya dah berubah menjadi lebih sihat

WALAUPUN SEBELUM PROGRAM TIDO 3 JAM..SEMASA PROGRAM TIDO 4 JAM DENGAN AKTIVITI2 YANG BANYAK MENGGUNAKAN TENAGA SAYA STILL XMENGANTUK DAN LETIH MACAM DULU..SAYA JUGA XSAKIT SENDI2,KEBAS2 KAKI MALAH SEMAKIN BERTENAGA..YANG PALING BEST XMENGANTUK LEPAS SUBUH DAN XTIDO LEPAS SUBUH!!!ALHAMDULILLAH..THANKS ALLAH THANKS HERBALIFE..

makanan rutin saya:
inilah sarapan dan makan malam saya

1) minum 400 ml air masak + aloe vera..(memang sedap sebb fungsinya nak baiki sistem penyerapan usus setelah sekian lama hidup nie bergelumang dengan makanan yang xsihat..faham2 la sekarang nie banyak sangat2 teknologi dan bahan kimia dalam makann kita malaupun beli sayur kat kedai)

2)air teh tea mix (untuk buang toksik dlm badan & bagi tenaga pada badan)

3)buat shake gune air biasa/sejuk 400 ml + 1 sudu F3(soya nak tahan lapar dan protein yang diperlukan dalam badan) + 2 sudu F1 perisa coklat..(sangat2 sedap lagi gune air sejuk sebb macam kita minum ais blanded or mocha je..)..klu nak tau F1 nie dah cukup lengkap dengan semua vitamin sebb 2 bila minum shake je sangat2 energetic,rasa semangat,rasa sihat

(ini gambar shake flavor vanilla masa program extravaganza HERBALIFE di bangkok pada 8 mei 2011)

sebb 2 saya sangat suka makanan nutrisi herbalife nie sebb die bukan ubat@suppliment@bahan2 kimia..HERBALIFE SEKADAR MAKANAN YANG SANGAT2  BEST!!!..

0 comments:

Post a Comment