Monday, June 13, 2011

Aku bangga negara OBESITI

0 comments
assalamualaikum semua.alhamdulillah masih dipanjangkan umur lagi...ramai orang xkesah bila sebut pasal nilai kesihatan.mereka ingat orang gemuk je yang xsihat walhal orang kurus pun xsemestinya sihat..bila dah tua baru nak concern pasal kesihatan..bukan ke dalam muwassofat tarbiyah pun ada sebut pasal kesihatan?dalam hadis nabi pun banyak sebut pasal pemakanan..ok..korang seronok ke bila dengar MALAYSIA no 1 negara OBESITI DI ASIA TENGGARA?..WAH BANGGANYA AKU!!..erm..malu aku rasenyer bila diumumkan di bangkok(extravaganza baru2 nie) yang malaysia dan asia paling teruk nilai kesihatan..

aku sebenarnya kesian dengan orang sekeliling aku yang ramai lagi xsihat..aku cuba berfikir pada diri sendir..walaupun aku amik bidang food biotechnology tapi berapa banyak aku memperjuangkan pasal makanan yang sihat?bagi aku makanan yang ada kat luar sekarang semuanya dah banyak campuran2 bahan kimia..kadang2 pelik jugak klu amik bidang biotech mestilah orang nak tengok kita lebih sihat..baru orang percaya yang kita belajar sambil mengamalkan ape yang belajar..tapi kadang2 kesian (dalam hati aku) amik bidang dah ok tapi perut buncit,badan banyak lemak,kurang bersenam,visceral fat banyak lagi(korang tau ke ape benda alah tu 2?tue la lemak yang ada pada organ kita)..if korang nak tahu lagi aku boleh timbang korang..korang boleh tahu body fat range(lemak bawak kulit),water index(kandungan air pada badan),musle index & physique rating..(fakta nie xde kene mengena dengan sape2 aku tujukan pada diri sendiri)

orang cakap harga mahal
aku senang je jawab..klu kita ada kancil dengan kereta mewah cam vios,bmw or ape2 lagi kereta mewah mesti kita nak kereta mewah kan??sebb kita tahu nilai dan kualitinya,BELI HP MAHAL BOLEH JE PUN,BELI rumah mahal boleh je pun..so herbalife pun sama la...ingat product makann ni buat 1 or 2 hari je ke..ini bukan makanan cikai2 dok tepi jalan..siap ada saintis yang jaga kualiti nama die LOU INGNARRO siap dapat nobel prize..siap dah tembusi 75 pusat kesihatan,75 negara..product nie dah lama 31 tahun dah..so sangat2 kukuh..xpercaya gak.

ok no problem..yang penting aku sekarang dah xsuka nak minum nescafe,kopi2 yang memeningkan kepala..orang ramai kutuk aku belakang2 ok no problem..sebb diorang xpernah makan 2 je..banyak komen kat aku pun xgune korang teruskanlah makan macam biasa 2..kos perubatan yang mahal,pas2 dok sibuk2 pening kepala harga gula naik..ha..ha baru tau nak makan cam biasa pun dah mahal tapi klu aku stay cam dulu gak comfrm asyik nak tido,lemah xde enegy cam sekarang..asyik menguap je,asyik sakit sendi2..aku xheran korang nak cakap aku taksub ke aku ape ke..bla..bla..yang penting aku dah jumpa depan mata aku dah ramai orang makan herbalife nie..ALA BIASA LA 2 MANUSIA NIE BANYAK CAKAP JE LEBIH,BANYAK PERSEPSI BUKAN MAIN..PASTU SUKA TUNGGU RESULT ORANG..
nak bawak islam nie kene keseluruhannya..kan dalam ayat AQ dah ada..perkataan "kaffah"..so bukan dok asyik perjuangkan akidah sahaja..kene semua sekali..SO BUKAN KE FOOD NIE dah menjadi agenda yahudi..die dah tau dah nak bagi orang islam lemah so nak solat pun susah,nak wat kerja islam cepat penat..yang PALING BEST BAGI AKU BILA MINUM SHAKE HERBALIFE MESTI SANGAT2 FRESH OTAK nIE..DOK NGAN ORANG HERBALIFE LAGI BEST SEBB MEREKA SEMUA SANGAT2 POSITIF SALING MEMAHAMI BUKANNYA NEGATIF XTENTU PASAL..
SO FIKIR2KANLAH..aku tulis cam nie sebb kesian and nak membantu sahaja..sebb aku cinta pada islam yang mengajar untuk HIDUP SIHAT..nabi dah lama sebut pasal kesihatan..SO ADAKAH ANDA NAK TERUS CAM NI?
1. kerap pening/sakit kepala2. senggugut3. resdung4. masalah kulit muka; jerawat, menggerutu5. cepat penat dan selalu mengantuk6. berat badan yang semakin meningkat seiring dengan usia7. sakit2 sendi

saya serius nak membantu anda semua..cmc or call 0148407838

0 comments:

Post a Comment