Thursday, June 16, 2011

menyingkap hikmah disebalik sarapan pagi

0 comments
80% orang yang tak ambil sarapan pagi berisiko menghidap kencing manis.  tu la yang almost semua orang tak tahu...Konon tak sarapan, nak kurang berat badan...tapi dapat lak penyakit2 lain akibat tak jaga sarapan pagi kita,

Okey.. yang itu soal orang2 yang tak ambil sarapan pagi. Sekarang kita tengok pulak orang2 yang ambil sarapan pagi. Agak2nya apa yang dorang ambil ea time sarapan? Huurmmm...kalau ikut tabiat rakyat malaysia neyh... mesti yang nie..

  Dah la kadar karbohidrat tinggi... berlemak pulak.. dan zaman sekarang nie, boleh pulak tambah macam2 : Ayam, sotong.. rendang itu dan ini, kerang.. ( memang terbaik la.. kn..) 

 Bangun pagi2..perut kita kosong (macam kereta td), then...sel2 dalam badan bergerak2 seluruh badan (stiap hari, bdn manusia mghasil berTRILLION sel) untuk mencari NUTRISI yang dorang perlukan.. tapi kita pulak, bila sarapan, masuk lah benda2 yang berminyak dan berlemak, dah la apa yang dorang perlukan tak dapat..then, terpaksa pulak bekerja lebih untuk bakar lemak2 yang kita masukkan tu. Cz of dat, punca segala penyakit dan kesakitan badan. Wallahua'alam.. Fikirkan sejenak, if benda ni terjadi pada kita dalam realiti nya? Kita bekerja, pasti mengharapkan GAJI, BONUS, KOMISEN dan macam2 lagi.. Kalau tak dapat, mengamuk tak? Ouuhh...sudah pasti!! Lepas tuh.. andai BOSS kita tak bagi gaji, bonus, komisen dan lain2...tapi kita kena pulak bekerja keras untuk dia. Agak2 apa lah yang akan kita buat, mengamuk macam orang giler, bakar ofis dia.. or ape?? Wallahua'alam.

Oleh itu..fikir2kan lah... sel badan kita perlukan NUTRISI.. bagi lah dorang nutrisi.. bersikap baik dan adil lah kt dorang. dorang juga seperti kita. Tak dapat apa yang dorang perlukan, tu yg  macam2 penyakit tercipta.. huhu..

With herbalife HEALTHY BREAKFAST, ianya mudah..cepat dan BERKHASIAT. yeaayyyy..  HAVE YOU HAD YOU SHAKE TODAY??  =)  Ada orang cakap. " malas la nak bancuh.. ", then suruh lah guna blender " malas nak basuh2 blender tu ".   Okey, fine.. Kalau macam tu.. Korang kena lah rajin untuk pergi ke PASAR, (yg busuk dan agak menggelikan tuh)  then..cari 7 warna sayur2an dan 7 warna buah2an....protein, dan segala zat2 yang lain yang ada dalam beza2 makanan. (ikan...ayam...dan lain2). Lepas tuh, balik..kena pulak sediakan, potong2 itu dan ini,..basuh betul2 dan masak betul2 supaya zat nya kekal didalam. (korang pasti ke masih kekal zat after dh goreng pakai minyak, cmpur itu dan ini..?) Dah masak2, kena pulak kemas2 apa yang kita dh guna kan tuh... kuali, senduk, and macam2 lagi. Rajin tak?  =)

Berbanding... if juz ambil shake herbalife. Pergi dapur.. ambil F1 - 2 sudu, cmpur dgn 1sudu F3 then...goncang2.. (Zaaasssstttt,,,) SIAP! boleh minum.. dan PROTEIN, VITAMIN A, VITAMIN C, CALCIUM, IRON, VITAMIN D CITAMIN E, THIAMIN, VITAMIN B6, VITAMIN B12 dan semua2 lah (bnyak sgt nak sebut2 1-1 kt sini) yang sel perlukan dah terus masuk dalam badan kita. Best tak?? 5 minit jer.. ;) Semua orang suka makan.. tapi apa beza nya hanya ORANG YANG BIJAK je makan SHAKE HERBALIFE.  Sarapan herbalife, adalah sarapan untuk orang2 yg bijak. So, korang bijak tak? kalau bijak pe lagi... ;)

Mahal?? Ohh..no.no...no. Kalau macam tuh, korang dah cukup kaya ke nak SAKIT?? cukup duit tak, skurang2 nya dalam bank kena ada dalam 10k kot..(pling sikit) Medical bill sekarang memang mahallll. Aku memang tak sanggup nak sakit yang kritikal2 tuh. Na'uzubillah. Better aku keluarkan duit sekarang untuk sesuatu yang menjamin kesihatan aku ( ikhtiar dulu..baru boleh tawakal pd Allah ) daripada aku keluarkan duit bila aku dah sakit, duduk kt hospital, xboleh nak buat apa..semua terbatas. huh!~

InsyaAllah.. if anda berikan benda yang baik2, masukkan dalam badan...dorang/organ2 kita pun akan bekerja dengan baik.. jadi, kita lebih sihat, bertenaga dan cantik!!~  =) Plz.. ASK ME for YOUR HEALTHY 0148407838

0 comments:

Post a Comment