Sunday, August 21, 2011

SOALAN-SOALAN YANG BIASA DITANYA DALAM HERBALIFE

0 comments


Apakah Herbalife?

Jawapan: Herbalife adalah sebuah syarikat yang menjadi peneraju dalam industri pelangsingan badan, kebugaran (wellness), anti penuaan dan penjagaan diri.

Sudah berapa lamakah Herbalife beroperasi?

Jawapan: Herbalife di tubuhkan pada tahun 1980. Ini bermakna, Herbalife sudah beroperasi selama 31 tahun di 76 buah negara dan sedang berkembang. Herbalife juga tersenarai di bursa saham new york (NYSE).

Apakah komponen utama untuk melangsingkan badan?

Jawapan: Komponen utama untuk melangsingkan badan adalah terdiri dari 3 produk iaitu Formula 1 (F1), Formula 3 (F3) dan Tea mix lemon and hibiscus.

Adakah produk Herbalife halal?

Jawapan: Ya, anda boleh semak di halaman web ifanca.org dan search Herbalife.


Bagaimana Herbalife boleh menurunkan berat badan?


Jawapan: Secara purata, masyarakat Malaysia makan 1000 kalori sekali hidangan. Shake Herbalife hanya bernilai 180 kalorisegelas.Oleh itu produk Herbalife berfungsi untuk mengurangkan pengambilan kalori melalui pengantian makanan, supaya kalori yang dimakan kurang dari apa yang tubuh mampu bakar tetapi dalam masa yang sama membekalkan tubuh dengan segala zat makanan yang badan perlukan supaya tubuh berfungsi dengan baik.Jika pengambilan kalori adalah kurang, tubuh akan mendapatkan kalori dari lemak dalam tubuh, maka lemak dalam badan akan berkurangan.


Berapa kg saya boleh turun berat badan dalam sebulan?
Jawapan:Secara purata  badan wanita membakar 1800 kalori sehari manakala lelaki 2200 kalori sehari. Penggantian 2 sarapan dengan herbalife dapat membakar 440 kalori sehari bagi wanita , manakala 840 bagi lelaki. Untuk mengurangkan berat sebanyak 1 kg, badan perlu membakar kalori sebanyak 8000 kalori, oleh itu
Wanita: 440 kalori X  30 hari = 13, 200 kalori = 1.65KG
Lelaki: 840 kalori X 30 hari =  25,200 kalori = 3.15KG

*Ini cuma kiraan asas, setiap individu berlainan tahap metabolismanya,
semasa program, otot dibina dan kadar metabolisma akan
meningkat, jumlah pengurangan berat badan akan berubah-ubah
mengikut individu.



Berapa lama masa yang diperlukan untuk menurunkan berat badan?
Jawapan: Bergantung kepada individu. Ada individu yang ingin kurangkan sebanyak 5 kg, ada juga ingin kurangkan sebanyak 10 kg. Jika ingin mengurangkan berat badan sebanyak 10 kg, katakan sebulan berat badan beliau boleh turun sebanyak 2 kg, 5 bulan 10 kg. 


Kalau berat badan sudah turun kpd berat ideal, adakah perlu lagi untuk mengambil produk herbalife?
Jawapan: Jika sudah mencapai berat ideal, anda hanya perlu mengambil sekali sehari untuk mengekalkan berat badan dan juga untuk kesihatan.
 

Adakah berat badan akan naik semula jika saya tidak lagi menggunakan produk ini?


Jawapan: Sebagai contoh, herbalife menurunkan berat badan dengan cara mengawal pengambilan kalori sehari. Jika kita mengambil makanan yang tidak diketahui berapakah kalori nya dan adakah cukup segala nutrisi yang diperlukan oleh badan,oleh itu adakah kemungkinan kita akan makan lebih dari yang sepatutnya? Sudah semestinya YA! jika begitu pasti berat badan anda akan naik semula dan kesihatan anda juga akan merosot, kerana kesihatan yang baik bergantung kepada apa yang kita makan.


Adakah herbalife mempunyai kesan sampingan?
Jawapan: Herbalife tidak mempunyai kesan sampingan kerana ia adalah sejenis makanan dan bukannya ubat. Oleh itu semua lapisan umur boleh menggunakan herbalife termasuk wanita hamil dan kanak2 tetapi dengan cara yang berbeza.


Adakah pengambilan tea herbalife akan menyebabkan kita sering membuang air besar?


Jawapan: Produk herbalife adalah berbeza dengan produk pelangsingan yang lain. Pengambilan tea tidak akan menyebabkan kita sering membuang air besar seperti tea-tea pelangsingan yang lain. Ini kerana tea herbalife hanya membantu menambahkan proses pembakaran di dalam badan dan membuang toksin dalam badan serta meningkatkan tenaga. 

Saya ada banyak lagi soalan untuk ditanya, siapakah yang boleh saya hubungi ?

Jawapan : Anda boleh menghantarkan contect 014-8407838(nawawi)

0 comments:

Post a Comment