Monday, August 1, 2011

MENJAWAB FENOMENA HARGA HERBALIFE MAHAL

0 comments
JAWAPAN UNTUK ORANG YANG SELALU MENGATAKAN HERBALIFE MAHAL JOM BACA

Ramai yang sangat² berminat sebab produk dia memang terbukti  sangat berkesan!! Tidak dinafikan ramai yang meyakini produk nie TAPI....

Ini yang biasa saya dengar lepas explanation selama 15-20 minit tentang body information from body scan n the product itself..

"HERBALIFE mahal laa.."

"Aku student lagi, tak mampula nak beli"

"Nantila, tunggu aku kumpul duit dulu baru aku beli"

"Ko bolehla, ko ade duit"
 kita lagi sanggup keluarkan duit yang tak seberapa sangat sekarang untuk prevent penyakit atau kita lagi rela keluarkan duit yang lebih banyak masa akan datang untuk cure penyakit pulak either for medication or operation?

Tapi fakta-fakta yang ramai orang tak boleh nak nafikan ialah:

1. QUALITY PRODUCTS NORMALLY ARE EXPENSIVE

Kepada orang-orang yang selalu mementingkan jenama will understand this situation..
Kenapa setiap orang sentiasa dream of having at least 1 branded items for themselves..
Takde rasanya orang nak berebut² n beria² dengan kasut Jimmy Choo, Jeans Levi's dan hendbag Coach cetak rompak kan??
Semua ni sebab the quality and branding itself.
So do Herbalife, produk ni mahal sebab korang sendiri pon yakin dengan kualiti dan keberkesanannya. Kalau nak yang murah bolehlah try beli cetak rompak punya produk BUT jangan menyesal bila berat tak turun dan penyakit semakin banyak!
Change your mind set, kalau handphone, kasut, handbag, kamera mahal-mahak takpe tapi investing for your health pulak nak murah-murah..(camne nak pakai sume tu kalau dah sakit kan?)

2. PRIORITY FIRST

Ini plak type yang paling³ selalu la sangat saya jumpe. Herbalife mahalla, aku xmampu nak beli. Tapi bila megasale dialah orang yang mengusung 2-3 troli kat setiap shopping center. Berbelanja secara berhemat katanye, sebab belanja time sales.hehehe
Orang jenis camni lebih suke spend duit diorg beli baju baru, outing ngan kengkawan (karaoke,marathon tgk muvi), lepak McD@kedai mamak dan macam² lagi lah sampai xsedar yang perbelanjaan bulan tu dah -ve..
Tapi,cuba kita fikir balik. Semua tu cuma kehendak kita jek bukanlah keperluan utama dalam kehidupan nih. Korang tak rasa ke kesihatan is our priority. So, Let's Priority Come First!!

3. CARA UNTUK JIMAT DALAM HERBALIFE

Kalau tengok lose weight program kat atas tuh sesape yang nak lose weight will replace diorg punya breakfast n dinner with Herbalife shake dan cuma ambil 1 normal meal.

Jom kita blajar math sat..hehehe:

NASI CAMPUR: 1 pinggan nasi + 1 ekor ikan bakar + 2 jenis sayur-sayuran + air sirap = +RM 7.00

HERBALIFE SHAKE: 8.7g protein + 2.4g fiber + 89 calories + 2.4g fat = RM 7.50

Bila dikira-kira semula perbelanjaan kita semasa mengamalkan program lose weight dengan Herbalife dan sebelum program adalah sama jek kan. Mungkin lebih jimat sebab korang tak lagi spend untuk titbits macam coklat or biscuits in between meal. Air manis pon tak digalakkan sangat². Dah jimat lagi kat situ kan. So, think before we easily conclude k.=)

4. LASTLY, THINK ABOUT YOUR HEALTH FIRST

Allah kurniakan kita tubuh badan yang sihat dan sempurna masa dilahirkan. Mungkin ada jugak yang kurang sempurna tapi tu bukan alasan untuk kita mengabaikan kesihatan kita sebab dah dilahirkan tak sempurna. The point is, Allah dah pinjamkan kita yang terbaik tapi nak ke kita pulangkan kepada Dia nanti anggota yang dah kena potong sebab kencing manis, jantung yang dah berlubang², dan anggota badan yang penuh dgn macam² penyakit.

Anggota badan dan kesihatan yang dipinjamkan pada kita nie adalah AMANAH daripada Allah. As a muslim bila kita dah diberikan amanah kita kenalah jaga dia dengan sebaik mungkin. Lainlah kalau dah memang ditakdirkan seseorang tu meninggal akibat accident or kebakaran ke. Yang tue memang takdir yang tak dapat dielakkan. But, sebelum kita berserah kepada takdir kita kenalah jugak berusaha untuk menjaga AMANAH yang diberikan kepada kita kan?


The choice is in your own hand. If you really think about your health and want to change for the healthier life just let me know. Saya akan cuba sedaya upaya dengan ilmu yang sedikit ini untuk membantu korang semua menjadi sihat. boleh hubungi saya di:
MUHAMMAD NAWAWI MUNIR
014-8407838

0 comments:

Post a Comment