Monday, August 8, 2011

Rintihan Ramadhan (khas buat ummi dan abah)

0 comments

Ya Allah..aku amat merindui ummi dan abah..tatapan wajah mereka menjadikan aku sentiasa rasa bersyukur dan kagum akan pengorbanan mereka..selalu rasa sebak tatkala menaiki motor pulang ke nilai bilamana meninggalkan rumah..tahun ini tahun yg paling banyak aku menangis tatkala terkenang kepada ummi dan abah..segala2 bermula dengan event herbalife yang menjadikan aku memahami apa itu erti kesihatan,kebahagiaan lebih2 lagi untuk ummi dan abah..semoga ummi & abah sentiasa sihat..(aku sentiasa doakan makanan nutrisi herbalife akan menjadi makanan asasi keluarga kami satu hari nanti..biiznillah)..lagu ramadhan ini khas untuk myfamily terutamanya ummi dan abah.

(inilah shake yg ku buat untuk sahur dalam bulan ramadhan bersama minum shake bersama ummi dan abah)

Tuhan...
Telah ku sering terdengar
tentang kebesaran Bulan Ramadhan
Didalam
alquran dan sabda junjungan
hanya aku yg sering melupakannya

Dibulan yg mulia ini
Laut penganmpunanMu tiada bertepi
Rahmat dan nikmatMu tiada terbilang
Syurga terbuka dengan seluasnya

Tuhan kusedari, kelemahan diri ini
Yang tidak istiqomah dalam beribadah
Ramadhan berlalu....ibadah pun berkurangan
Begitulah diriku yang sering kelalaian..
Semoga di Ramadhan kali ini..
Dapat ku perbaiki..kelemahan diri
Akan ku cuba mendidik nafsuku....
Agar subur kehambaanku terhadapMu

Lailatul Qadar akan menjelma
buat mereka yang menunggunya
Para malaikat merendahkan sayapnya
Meratakan rezeki untuk semua

Bimbinglah aku menuju jalanMu
Tingkatkan iman dan ketaqwaanku.....
Agar baktiku tetap padaMu
Biar pun Ramadhan telah berlalu
repeat verse 3

lirik by: Abuya Imam Ashaari Muhammad At Tamimi
sung by: Remaja Harapan Malaysia(Rufaqa')

0 comments:

Post a Comment