Sunday, August 21, 2011

SIJIL HALAL PRODUCT NUTRISI HERBALIFE

7 comments
menjawab persoalan herbalife nie halal and ada cop halal or x..jom teruskan membaca

sebelum itu saya nak share sikit dulu semsa saya sudah consume herbalife ini pun saya masih ragu-ragu..untuk pengetahuan saya mengambil bidang bioteknologi makanan di USIM nilai..jadi kami sentiasa mengkaji product2 yang halal dan toyyiba

dipendekkan cerita disebbkan perasaan ingin tahu dan mengakji dengan lebih lanjut maka Allah telah mentakdirkan saya untuk berjumpa dengan antara penggerak utama satu badan dinamakan "halal industry development industry"(HDC)..boleh baca ini..dan saya pernah bertanya apakah herbalife ini halal semasa di satu seminar yang saya ikuti di kampus USIM..

maka ustaz yang saya tanya soalan itu pun menjawab..herbalife ada sijil x?
saya menjawab ada..SIJIL INFANCA.
maka ustaz itu pun berkata klu ada sijil infanca maka product itu HALAL..sebab infanca sijil yang diiktiraf dunia.

walaupun saya sudah mendapat jawapan daripada ustaz HDC itu..tetapi saya seperti tidak berpuas hati..jadi untuk mengukuhkan lagi persoalan yang sering ditanya-tanya..maka saya bertanya dengan seorang kawan saya yang bekerja di JAKIM..
maka kawan saya pun bertanya kepada pengawai-pegawai JAKIM..dan apa kata mereka

"sekiranya product itu ada sijil INFANCA..maka ianya memang sijil yang diiktiraf halal..tetapi kene pastikan INFANCA dari USA..bukan copy dari negara selain USA."..

so bila saya cek semula sijil INFANCA herbalife ini memang betul2 dari USA..so memanh sudah sah ianya halal..


Sebagai makluman kepada pengguna muslimin, produk herbalife ini telah mendapat pengesahan status halalnya daripada IFANCA, Islamic Food and Nutrition Council of America.Sijil tersebut akan diperbaharui setiap tahun.TENGOK DISINI

7 comments:

Post a Comment