Thursday, January 13, 2011

nota simpang 2 buat sahabtku

0 comments

dulu kita bersama seangkatan di medan yg sama.. saat aku sudah terbang jauh meninggalkan mu, rupenyer aku terlupe kau tertinggal di daratan terkapai2 mencari sinar kehidupan,saat aku mandapat nikmat cahaya kehidupan kau di uji mehnah dan tribulasi dengan keseronokan yg bersifat sementara,baru ku sedar diwaktu aku mandapat petunjuk kehidupan aku telah mengabaikan kau..maafkan ku wahai sahabat,masih ade waktu untuk ku perbetulkan kesilapanku..

begitu jauh jurang antara kita berdua ibarat langit dan bumi..dulu kaulah permata kami,kaulah harapan kami,kaulah tempat rujukan kami namun segala2 telah berubah, takdir telah menentukan kita berdua,kita tidak lagi sehaluan seperti dahulu

mengapa ini terjadi?

maafkan aku kerana aku x mmpu membawa kau bersamaku mencari sinaran baru iaitu erti sebuah kehidupan,maafkan ku juga saat kau di telan dunia kegelapan aku hanya membiarkan kau keseorangan tanpa pedoman,hukumlah aku..

kau tetap sahabtku,suka duka kita pernah mengharungi bersama,ketokohan yang kau miliki tetap aku kagumi namun segala2 telah barakhir..kau telah hanyut mengejar penyakit keduniaan,

mengapa kita tidak sehaluan lagi?

tompok hitam menjadi duri dalam hati kita musuh dalam selimut yg kita tidak sedari telah meretakkan kesatuan kita,

aku terus berlari ke langit untuk mencari tempat mengadu,saat itulah kau terus terhumban ke pusat bumi,keretakan jiwa ini membuatkan kita tidak lagi sehaluan..

yakinlah sahabtku aku masih menunggu mu untuk bersama ku walaupun penantian itu suatu penyeksaan,tetapi aku lebih rela tersiksa daripada terus melihat kau di mamah nafsu keduniaan..

nukilan prof NaS buat sahabtku yg berada di persimpangan

0 comments:

Post a Comment