Monday, September 12, 2011

SUDAH TAKDIR DIA JODOHKU

0 comments

Alhamdulillah saya mulakan dengan rasa syukur kepada Allah kerana telah dipertemukan jodoh dengan $#@^&..

bulan 9 bermakna jodoh kami sudah berusia 4 bulan..banyak lagi yang saya perlu belajar..usia 4 bulan tersangat2lah mentah..tetapi saya bersyukur kerana Allah telah pertemukan dengan si dia terlebih awal..
kehadiran si dia telah banyak mengubah kehidupan saya dan keluarga saya...semoga Allah meredhoi jodoh ini..

bila dikenang saat jodoh ini pastinya saya terpaksa menelan pahit dan manis..mana tidaknya dulu saya bermula dengan seorang yang sangat ego dan skeptikal terhadap di dia..pastinya bermula bulan januari tahun ini sehinggalah bulan mei kecekalan kakak saya menahan ragam dan ego harus dipuji dan semoga Allah merahmatinya..

1 event besar telah membuka dan melenturkan ego saya sewaktu saya di bangkok..saat itulah baru saya sedar betapa pentingnya nilai sebuah "MAKANAN NUTRISI"..product yang luar biasa ini telah mengubah saya menjadi lebih sihat..Allamdulillah..

mungkin ramai yang tidak sedar keadaan kesihatan mereka..ramai yang menyangka nilai sebuah kesihatan ini dengan hanya melihat saiz tubuh badan..

sepanjang perjanan saya bertemu jodoh dengan herbalife ini,ramai yg saya dapati semasa wat wellness evaluation tidak berada dalam keadaan yang baik..bila cek BMI xstable,kurang kandungan air pada badan,ratio muscle dengan fat dalam ranking yang tidak berapa baik..metabolic rate yang tidak selaras dengan nilai kalori  yang dimakan setiap hari..ada pula 2 tidak sarapan pagi langsung..tahukah anda 80% orang yang tak ambil sarapan pagi berisiko menghidap kencing manis..
itu belum tengok umur organ,lemak dalam organ..MasyaAllah..boleh dikatakan ramai yang ada problem disini..




saya berterima kasih pada Allah kerana pada 12 september 2011 saya dapat explain berkaitan herbalife+wellness evaluation bersama rakan2 foodbiotechnology yang satu klas dengan saya..perasaan ini hanya Allah sahaja yang tahu..tanggungjawab dakwah nutrisi herbalife perlulah diketahui lagi2 macam saya ini yang sudah dibidang makanan.."Ya Allah kau kekalkan misi kami untuk mengubah manusia manjadi lebih sihat dengan nutrisi".




takkan bila dah sakit baru nak jaga kesihatan??? PM: 0148407838

0 comments:

Post a Comment